+ Reply to Thread
Results 1 to 3 of 3

Deduction of amount from my Airtel prepaid mobile account without my consent

This is a discussion on Deduction of amount from my Airtel prepaid mobile account without my consent within the Mobile Service Providers forums, part of the Telecom category; Sir, I am a user of Airtel Prepaid Mobile Service. I am suffering from unauthorized deduction from my mobile account ...

  1. #1
    Junior Member
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    1

    Thumbs up Deduction of amount from my Airtel prepaid mobile account without my consent

    Sir,
    I am a user of Airtel Prepaid Mobile Service. I am suffering from unauthorized deduction from my mobile account balance made by Airtel Telecom Deptt.. Many times, I have received sms from Airtel relating deduction of amount from my mobile balance because of subscribing a service from my end whereas in fact, no kind of service provided by Airtel was subscribed by me. In this order, I received an sms sent by AirtelLive(AL),54321 relating deduction of Rs.10/- for using Bolly subscription service from Airtel whereas no such service was used from my side. Further, in this connection when I contacted Airtel customer care on 13.06.2010(about 02:00 P.M.), they said that I wouid have activated that service after then that deduction was done.
    You, therefore, are requested to go through in this content and take proper action against Airtel so that without my consent no such deduction by Airtel can be done in future only after sending an sms in this context.

    Yours Truly,
    AJAY SHANKAR
    08128147807

  2. #2
    Junior Member
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2

    Exclamation

    Sir,
    I am a user of Reliance Prepaid Mobile Service. I am suffering from unauthorized deduction from my mobile account balance made by Reliance Telecom Deptt.. Many times, I have received sms from Reliance relating deduction of amount from my mobile balance because of subscribing a service from my end whereas in fact, no kind of service provided by Reliance was subscribed by me. In this order, I received an sms sent by Reliance3600 on 09/06/2010 at 03:01 hr relating
    (i) Your prepaid account balance is currently Rs 6.34 please recharge your accont soon to enjoy uniterrupted services.then I got another message on 09/06/10 morning your caller tune has been activated @Rs 30/per 30 days.Then on 09/06/2010 at 0730hrs I had registered one complain(comp no-128806657) through superviser sashi Tripathi for deactivation of caller tune and refund of Rs 30/-
    (ii) On 11/06/2010 at 03: 31 hr I received another SMS from RM-Reliance 52345 that Jeeta Tha Jiske Liye has been down loaded/renewed at a charge of Rs10.00. Tune renewal on 2010-07-11. (which was done with out my permission)
    (iii) On 11/06/2010 at 13:19 hr I received another SMS from Reliance 52345 that Dear custmer as per Sr 128806657 Rs 30 is posted for wrong charging rest reduction is correct and CRBT services Unsubscribed.( But I had received Rs 20/- instead of Rs 30/-)
    (iv) On 11/06/2010 at 13:40 hr I received another SMS from Reliance 52345 that you have success fully un subscribed from Reliance caller tune services.
    (v) Again I registered another complain on 11/06/10 for refund of rest Rs10/-
    (vi) On 11/06/2010 at 17:27 hr I received another SMS from Reliance 59111 that Dear custmer thank you for contacting Reliance .Your service request no is 129025231.Your request will be resolved in next 2days.
    (vii) On 12/06/2010 at 08:44 hr I received another SMS from Reliance 52345 that Dear custmer U are subscribed to caller tunes at Rs0/5 days.To cancel, SMS unsub 1003 to 155223(tollfree) Reliance.
    (viii) On 12/06/2010 at 18:46 hr I received another SMS from RM-Reliance that Dear Reliance custmer as per request no is 129025231 the benefit is already posted on 10-Jun-10 in Your account.also CRBT has been un subcribed.Reliance
    (ix) Again I registered another complain on 13/06/10 for refund of rest Rs10/ .
    (X) On 13/06/2010 at 07:57 hr I received another SMS from Reliance 59111 that Dear custmer thank you for contacting Relianceas Your service request no is 129025231.Your request will be resolved in next 2days.
    (xi) On 13/06/2010 at 17:41 hr I received another SMS from Reliance 52345 that you have success fully un subscribed from Reliance caller tune services.
    (xii) On 13/06/2010 at 20:38 hr I received another SMS from RM-Reliance that Dear Reliance custmer as per request no is 129144905 the benefit is already posted on 10-Jun-10 in Your account.also CRBT has been un subcribed.Reliance
    (xiii) Again I contacted custmer care on 14/06/10 at 0730 for refund of rest Rs10/ and Igot the reply it will be credited to your account by to day evening.
    (xiv) At evening when I contacted custmer care on 14/06/10 at 0930 for refund of rest Rs10/ I got the reply that The services was activated by custmer sidethe amount will not be refunded.I told the superviser I will contant the consumer court for this incident and got reply no problem U can go. Therefore, are requested to go through in this content and take proper action against Reliance so that without my consent no such deduction by Reliance can be done in future only after sending an sms in this context.

    Yours Truly,
    SANJAY K ROUT
    9016409375

  3. #3
    Junior Member
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2

    Default Deduction of amount from my reliance prepaid account

    Sir,
    I am a user of Reliance Prepaid Mobile Service. I am suffering from unauthorized deduction from my mobile account balance made by Reliance Telecom Deptt.. Many times, I have received sms from Reliance relating deduction of amount from my mobile balance because of subscribing a service from my end whereas in fact, no kind of service provided by Reliance was subscribed by me. In this order, I received an sms sent by Reliance3600 on 09/06/2010 at 03:01 hr relating
    (i) Your prepaid account balance is currently Rs 6.34 please recharge your accont soon to enjoy uniterrupted services.then I got another message on 09/06/10 morning your caller tune has been activated @Rs 30/per 30 days.Then on 09/06/2010 at 0730hrs I had registered one complain(comp no-128806657) through superviser sashi Tripathi for deactivation of caller tune and refund of Rs 30/-
    (ii) On 11/06/2010 at 03: 31 hr I received another SMS from RM-Reliance 52345 that Jeeta Tha Jiske Liye has been down loaded/renewed at a charge of Rs10.00. Tune renewal on 2010-07-11. (which was done with out my permission)
    (iii) On 11/06/2010 at 13:19 hr I received another SMS from Reliance 52345 that Dear custmer as per Sr 128806657 Rs 30 is posted for wrong charging rest reduction is correct and CRBT services Unsubscribed.( But I had received Rs 20/- instead of Rs 30/-)
    (iv) On 11/06/2010 at 13:40 hr I received another SMS from Reliance 52345 that you have success fully un subscribed from Reliance caller tune services.
    (v) Again I registered another complain on 11/06/10 for refund of rest Rs10/-
    (vi) On 11/06/2010 at 17:27 hr I received another SMS from Reliance 59111 that Dear custmer thank you for contacting Reliance .Your service request no is 129025231.Your request will be resolved in next 2days.
    (vii) On 12/06/2010 at 08:44 hr I received another SMS from Reliance 52345 that Dear custmer U are subscribed to caller tunes at Rs0/5 days.To cancel, SMS unsub 1003 to 155223(tollfree) Reliance.
    (viii) On 12/06/2010 at 18:46 hr I received another SMS from RM-Reliance that Dear Reliance custmer as per request no is 129025231 the benefit is already posted on 10-Jun-10 in Your account.also CRBT has been un subcribed.Reliance
    (ix) Again I registered another complain on 13/06/10 for refund of rest Rs10/ .
    (X) On 13/06/2010 at 07:57 hr I received another SMS from Reliance 59111 that Dear custmer thank you for contacting Relianceas Your service request no is 129025231.Your request will be resolved in next 2days.
    (xi) On 13/06/2010 at 17:41 hr I received another SMS from Reliance 52345 that you have success fully un subscribed from Reliance caller tune services.
    (xii) On 13/06/2010 at 20:38 hr I received another SMS from RM-Reliance that Dear Reliance custmer as per request no is 129144905 the benefit is already posted on 10-Jun-10 in Your account.also CRBT has been un subcribed.Reliance
    (xiii) Again I contacted custmer care on 14/06/10 at 0730 for refund of rest Rs10/ and Igot the reply it will be credited to your account by to day evening.
    (xiv) At evening when I contacted custmer care on 14/06/10 at 0930 for refund of rest Rs10/ I got the reply that The services was activated by custmer sidethe amount will not be refunded.I told the superviser I will contant the consumer court for this incident and got reply no problem U can go. Therefore, are requested to go through in this content and take proper action against Reliance so that without my consent no such deduction by Reliance can be done in future only after sending an sms in this context.

    Yours Truly,
    SANJAY K ROUT
    9016409375

+ Reply to Thread

Similar Threads

  1. Reliance prepaid mobile deduction of Balance
    By Unregistered in forum Mobile Service Providers
    Replies: 10
    Last Post: 10-16-2011, 06:36 PM
  2. deduction of amount from my Reliance mobile account
    By Unregistered in forum Mobile Service Providers
    Replies: 0
    Last Post: 06-11-2010, 05:35 PM
  3. Airtel prepaid mobile wrong subscibption and deduction of amount
    By Unregistered in forum Mobile Service Providers
    Replies: 1
    Last Post: 06-05-2010, 10:40 AM
  4. Hdfc bank acount credit amount without consent
    By Unregistered in forum Credit Cards
    Replies: 0
    Last Post: 06-02-2010, 06:42 PM
  5. Unspecified deduction of balance from the Idea Mobile account
    By Unregistered in forum Mobile Billing
    Replies: 0
    Last Post: 03-27-2010, 11:27 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may post new threads
  • You may post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •